Makkelijk Lezen Plein
Wij maken lezen toegankelijk voor iedereen. Ook voor kinderen die moeite hebben met lezen. Speciaal voor deze kinderen is er het Makkelijk Lezen Plein.
Ontdek wat je allemaal kan!
Wij maken lezen toegankelijk voor iedereen. Ook voor kinderen die moeite hebben met lezen. Speciaal voor deze kinderen is er het Makkelijk Lezen Plein.
Ontdek wat je allemaal kan!
Heeft jouw kind wat meer moeite met lezen? Breng dan eens een bezoekje aan het Makkelijk Lezen Plein in de Bibliotheek. Hier staan alle boeken, tijdschriften, dvd’s en luisterboeken voor kinderen die moeite hebben met lezen bij elkaar. Zo kun je makkelijk een geschikt en leuk boek vinden. Alles op het Makkelijk Lezen Plein is bedoeld voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar.
De boeken en tijdschriften op het Makkelijk Lezen Plein zijn geschreven in makkelijke taal. De verhalen gaan over onderwerpen die kinderen interessant vinden. De boeken hebben een mooie voorkant en leuke plaatjes. Op het Makkelijk Lezen Plein kun je ook een luisterboek, een verfilmd boek of een leerzame DVD uitzoeken. Zo kunnen kinderen toch genieten van boeken die nog wat te moeilijk zijn.
Voor meer informatie over kinderen met leesproblemen en het Makkelijk Lezen Plein kun je kijken op www.makkelijklezenplein.nl/tips. Hier vind je veel tips om je kind weer enthousiast te maken over lezen. Er is ook een Facebookgroep voor ouders van kinderen met leesproblemen: Makkelijklezen.
Ben je op zoek naar boeken voor volwassenen die moeite hebben met lezen? Voor volwassenen is er het Aangepast Lezen Plein.